Pages

Sunday, August 23, 2015

Puasa Sebulan, Raya Setahun

Assalamualaikum

Semalam, family Atie ada buat makan2.. Makan2 untuk kawan2 Abah.. Dah lama Abah nak buat makan2, tapi selalu je x ada kesempatan.. Masa bulan Syawal lagi Abah nak buat jamuan hari raya untuk kawan2 dia.. Asyik tertangguh je.. Sebab tu Atie bagitahu Ummi ni jamuan hari raya.. Syawal dah habis, tapi kita baru je nak buat jamuan hari raya.. hahaha.

Menu untuk jamuan semalam Ummi buat nasi himpit kuah kacang, mi kari dan chocolate cake, dan puding ais krim.. Kalau jamuan untuk kawan2 Abah, x perlu buat banyak2 kuih-muih.. Sebab nanti diorang datang, mesti ada yang bawa kuih-muih.. Sikit sorang bawa, jadi banyak la.. Tu pun x habis.. Memang diorang kalau buat jamuan selalu macam tu, so tuan rumah x perlu risau untuk desert.

 menunggu tetamu tiba

Mi Kari made by Ummi

Mi Kari yang popular di kalangan keluarga.. Kalau jamuan raya cousin2 Atie mesti tanya pasal mi kari ummi.. 
Tahun ni x buat mi kari ke??
Ummi "tukar menu la pulak, tiap2 tahun buat.. Bosan"
Menu wajib dalam keluarga kalau Raya, Nasi Himpit Kuah Kacang Daging.. X pernah x ada kalau raya.. Yang ni memang terbaik dari Ummi.. Resepi dari turun-temurun.. Tu yang Atie cakap Jamuan Hari Raya, sebab ada nasi himpit. Ummi cakap nak bagi kawan2 rasa Kuah Kacang Daging dia yang sedap tu.. Gambar x ambil pulak.. 


Yang ni Atie yang buat.. CHOCOLATE CAKE.. Sebagai buah tangan kepada tetamu.



Salam Sayang,
Atie

3 comments:

Kak Wawa said...

Sedapnya pergi jamuan makan2.. Hehe
Wawa suka makan.. Semalam pn ade lg org buat open house.. Ye laa, bln syawal tk sempat nk buat.. Forward ke bln dpn plak.. Hehe

Dunia Zumal said...

Nak juga chocolate cake tu ^-^

Atie Rose said...

dah habis dah.. lambat mintak.. hehehe