Pages

Sunday, September 13, 2015

Antara Makanan yang Best di Kelantan

Assalamualaikum

Selamat Datang ke Kelantan.. Eh! Eh!!

Antara makanan yang best kat Kelantan nak tahu x apa??

nin diaaaa...................



ETAK!!




Sedap tau etak ni.. Cara masak dia, salai ataupun jemur.. Kalau Atie, suka yang jemur.. Tapi sekarang jarang dah orang jemur, semua salai je.. Cuaca x menentukan sekarang.. Kalau jemur pun x sempat masak, dah di timpa hujan.. nayaa tu.. hehehe. Etak ni di perap dengan rempah2 sebelum di salai.. Lagi lama perap, lagi sedap.. Sebab rempah2 masuk ke dalam semua..

Cara makan dia, kena buka pakai gigi tau.. Kalau x pandai, confirm pecah semua cengkerang dia.. hahaha. Bagi yang x pandai buka, boleh je pakai pisau.. Tapi kena hati2 la, takut terkena tangan lak.. Sebab dengan pisau pun ada yang x reti nak buka.. Last2, mampu tengok je.. Hahaha

Siapa2 yang datang Kelantan jangan lupa cuba tau!! ETAK!!


Salam Sayang,
Atie


5 comments:

PeRdU cINta said...

Owhhh..sama ye dengan etok etok...

aeinna Musa said...

Ena panggil etok;)

Kelantan mmg sedap2 foodnya

The Kehalusan Kelembutan said...

Salam dari segmen kak mia
cahayakehalusankelembutan.blogspot.my ;)

tak pernah rasa pun. hihi

Hajar Shikin said...

Sejak dapat kakak ipar orang kelantan ni selalu sangat makan etok-etok,hehehe.. tapi saya lebih suka kalau masak lemak kuning

amira faqihah said...

favouritee,,setiap kali balik kelate cari :D