Pages

Wednesday, July 1, 2015

Luahan Perasaan

Assalamualaikum

Hari ni dah masuk bulan baru, 1 Julai 2015. Bulan ke 7 bagi tahun 2015.. Sekejap je masa berlalu. Pejam mata bulan Januari, buka2 je dah Julai. Kejap je kan.. hmmm

Bila masuk 1hb ni, benda yang paling nak tahu adalah harga petrol.. Hahaha. Benda yang paling pentingkan. Atie pasti semua tertunggu-tunggu berita tu.. Kalau harga petrol turun, syukur sangat2.. dapat juga save sikit duit.. Tu kalau turun la... hihihi. Tapi kalau harga naik macam mana???!! Yang ni x leh kata apa la... Terima jelah nak buat macam manakan.

Kereta tetap mintak petrol, x kira harga mahal ke murah ke.. Tetap kena bagi makan.. Kalau x, naik basikal jelah.. SAVE!! Petrol 95 untuk bulan julai naik 10sen.. Walaupan nampak macam sikit, kesannya amat besar bagi kami yang bergaji kecil ni.. Menteri2 x pe la, boleh claim balik.. Alaaa, kalau pakai duit sendiri pun untuk letak petrol x ada kesan pun.. Gaji beribu-riban ni x rasa apa pun..

Aihh!! tiba2 Atie masuk isu politik pulak ni.. Maaf, terlepas sikit.. Nak meluahkan apa yang terpendam.. Hahaha. Sebenarnya blog ni Atie x nak cerita isu politik pun.. Nanti x pasal2 kena tangkap.. SO, kita duk atas pagar jelah.. Pagarkan tinggi, senang nak nampak apa yang berlaku kat bawah.. Kiri kanan, depan belakang pun kita mampu pandang.

p/s : sebenarnya hari ni nak cerita benda lain, tapi TERcerita benda lain lak.. hahaha

3 comments:

PHU ONE WANA said...

hahahhaa....penangan minyak petrol naikk..nok cerito gapo sebnarnyo nih ??? next entry pleasee !! haha

Cinta Hawaa said...

bkn crita best pn.. sj borak kosong.. hahaha.. malu kat wana :p

Wan Nur Najihah Wan Shari said...

Kita ada hak untuk bersuara..cuma antara berani atau tak je...